sâmbătă, 20 decembrie 2008

Predoiu independent? Comicul vestit al ecranului?

Predoiu independent? Comicul vestit al ecranului?
de Dan Tapalaga HotNews.ro
Vineri, 19 decembrie 2008, 23:29 Actualitate Esenţial

Geoana si Boc vor trebui sa explice imposibilul: de ce este liberalul Predoiu brusc independent? Cum a facut asta? Va amintiti tentativa lui Predoiu de inlocuire a lui Daniel Morar de la sefia DNA? Este ea o proba zdrobitoare de independenta? La cateva zile dupa ce raportul de tara al Comisiei Europene elogiase activitatea procurorilor anticoruptie Predoiu s-a muncit, la fel ca predecesorul sau Chiuariu, sa-i aduca premierului Tariceanu capatana lui Morar. Din mai multe surse, rezulta ca optiunea Predoiu a fost propusa de PSD si agreata la Cotroceni. Or, parca Basescu il propusese la Guiness Book sau la comici vestiti ai ecranului. Nu la Justitie, pentru a doua oara. Inca un mare bluff. Inca o farsa.PDL si PSD s-au blocat in negocieri interminabile, au rulat o duzina de nume, si au cerut in final arbitrajul lui Basescu. Asa se aude. Geoana a mers pe mana lui Predoiu, si Basescu a dat verde. Din jobenul prezidential a sarit in final acelasi iepuras scos de urechi in primavara, tot intr-o situatie de blocaj. Intre timp, iepurasul liberal a comis gesturi care l-au descalificat ca ministru. Primo: a sfidat Comisia Europeana. Secundo: a pierdut alegerile din Buzau in fata unui penal. Cu Predoiu, penalii au reputat victoria finala: au invins chiar simbolul Justitiei, insusi ministrul. Au inclinat talgerul balantei in favoarea lor. Traian Basescu insusi a parut foarte afectat de intamplare: “Nu as vrea sa dau alte exemple ca cel in care un deputat iese cu 53 de voturi, dupa care declara ca el nu a vrut, dar l-a pus cineva pe lista si a iesit fara sa vrea sau nu mai vorbim de acel care, asta e o chestiune asa de Guiness Book sau nici nu stiu de ce, de comici vestiti ai ecranului, in care un domn cu dosar penal castiga in fata ministrului Justitiei” (4 decembrie 2008). Ei, iata o noua performanta de Guiness Book! Ministrul Justitiei umilit de un penal are din nou sanse sa ajunga ministru! Am mai spus-o: in Romania politicienii nu se compromit orice ar face. Se intampla chiar pe dos. Cu cat sfideaza mai tare opinia publica cu atat par mai buni, mai potriviti sa ocupe functii. Ce castiga insa Traian Basescu acceptand un personaj ca Predoiu la justitie? Politic, are multe de castigat. A castigat in ca o sluga si ceva in plus. Numind un liberal la Justitie, Basescu ii bate pe liberali cu omul lor, la fel cum a procedat in cazul SRI, unde a numit omul PSD. Liberalii se pregateau sa contraatace in opozitie cu argumentul ca Basescu ii hartuieste in justitie cu dosare penale. De asta striga acum tradare. E mai mult decat o simpla tradare. Cu Predoiu la Justitie, Basescu le-a dat mat. Si pesedistii ar fi urlat in ultimii doi ani ca sunt haituit de serviciile secrete daca seful spionilor n-ar fi fost unul doar lor. Aparent de-al lor. George Maior, Catalin Predoiu, Ilie Botos, toti iubiti la Cotroceni, sunt copti din acelasi aluat. Oamenii sistemului, servesc puterea orice culoare ar avea ea. Predoiu i-a slujit ieri pe liberali, de maine lucreaza pentru Basescu. Vom vedea cum. Nu va lucra insa pentru independenta justitiei. A recidivat impotriva ei. In tot cazul, ministrul Justitiei nu este nici la PSD, chiar daca Geoana la propus, nici la PDL, chiar daca Basescu l-a acceptat. Azi e doar la Basescu, care detine cheita magica. Cu o precizare: ieri a fost la liberali iar maine poate fi oriunde. In tot cazul, Catalin Predoiu este departe, foarte departe de modelul de justitie independenta simbolizat de Monica Macovei, pe care PDL si Traian Basescu declarasera in mod demagogic in timpul campaniei electorala ca-l sustin din toata inima.
Ministerul justitiei este cheia guvernarii PDL-PSD. O arata negocierile intrate in prelungiri, sarabanda de nume, valul de propuneri onorabile sau scandaloase, majoritatea caldute si aproximative. El, viitorul ministru al justitiei, va putea inclina balanta puterii intr-o parte sau alta. De el va depinde nu doar statul de drept, viitorul raport de tara, imaginea Romaniei la Bruxelles, ci chiar viitorul guvernarii.
Lipsa de transparenta in targuiala pentru justitie. "E vorba de un independent convenit de ambele parti", a explicat Mircea Geoana. Cum? Cum negociezi un independent? Iata marea necunoscuta. Un independent este, teoretic, ceva indiscutabil. Ori esti, ori nu esti. Nu poti fi putin independent, putin agreat de PSD si putin agreat si de PDL
Ministru cu puteri limitate? Nu. Ministrul justitie are, mai departe, puteri uriase. Mandatul lui actualei conduceri DNA, in frunte cu Daniel Morar, tocmai a fost prelungit cu inca 90 de zile. Prin urmare, peste trei luni, noul ministru va lua o decizie majora: il va pastra pe Morar sau ii va refuza un al doilea mandat. Apoi, este foarte posibil ca puterile viitorului ministru al justitiei sa fie sporite, transferate de la CSM la MJ. De pilda, biciul inspectiei judiciare, cu care un magistrat poate fi rapid imblanzit.
La numele noului minister al justitiei din Guvernarea PDL-PSD s-a adaugat sintagma “pentru libertati cetatenesti”. Ce legatura are viitorul ministru al justitiei cu libertatile cetatenesti? Cum le poate el asigura? Sau cum poate interveni daca se incalca? Este o titulatura pur propagandistica dar goala de continut.
UE sta cu ochii pe justitie si este gata sa taie fondurile de aderare daca Romania ii va oferi un pretext oricat de mic, daca vom face pasi inapoi in ce priveste lupta anticoruptie, reformele din sistem, indepenenta procurorilor si judecatorilor.

vineri, 19 decembrie 2008

Emil Boc şi Mircea Geoană au stabilit lista de miniştrii ai guvernului PD-L - PSD

Cei nominalizaţi de Biroul Permanent al PD-L pentru portofoliile ministeriale sunt:
Ministerul Finanţelor Publice - Gheorghe Pogea
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii - Radu Berceanu
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Locuinţelor - Vasile Blaga
Ministerul Economiei - Adriean Videanu
Ministerul Apărării Naţionale - Mihai Stănişoară
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale - Gabriel Sandu
Ministerul Turismului - Elena Udrea
Ministerul Tineretului şi Sportului - Monica Iacob Ridzi
Ministerul Culturii, Cultelor şi Patrimoniului Naţional - Theodor Paleologu
Rezultatul votului PSD:
Vicepremier - Dan Nica
Ministerul Administraţiei şi Internelor - Gabriel Oprea
Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale - Marian Sârbu
Ministerul Agriculturii - Ilie Sârbu
Ministerul Mediului - Nicolae Nemirschi
Ministerul Sănătăţii Publice - Ionuţ Bazac
Ministerul Educaţiei şi Cercetării - Ecaterina Andronescu
Ministerul Afacerilor Externe - Cristian Diaconescu
Ministerul pentru IMM-uri - Constantin Niţă
Ministrul pentru Relaţia cu Parlamentul - Victor Ponta
DOI POLITICIENI HUNEDORENI, IN GUVERNUL ROMANIEI:MONICA IACOB RIDZI SI GHEORGHE POGEA
Biografia Monica Iacob Ritzi de la Ministerul Tineretului şi Sportului
Monica Iacob Ridzi este în acest moment europarlamentar din partea Partidului Democrat-Liberal şi membru în comisia de bugete a Parlamentului European.Până în anul 2007, Monica Iacob Ridzi a fost deputat de Hunedoara în Parlamentul RomânieiA fost pe rând vicepreşedinte al Comisiei pentru Integrare Europeană şi al Comisiei pentru Afaceri Europene, în ParlamentLa începutul acestui an a fost aleasă preşedintele organizaţiei de tineret a PD-L. Este licenţiată în ştiiţe economice la Universitatea din Petroşani şi în ştiinţe juridice la Universitatea din Alba Iulia.Monica Iacob Ridzi este născută în 1977 la Petroşani, este căsătorită şi vorbeşte două limbi străine.
Biografia lui Gheorghe Pogea, ministru în cadrul Ministerului Finanţelor Publice
Gheorghe Pogea a fost vicepremier în guvernul Tăriceanu şi coautor al programului de guvernare al Alianţei D.A. Sunt două dintre reperele activităţii din ultima perioadă a lui Gheorghe Pogea, inginer de profesie. Prezenţa lui Pogea în guvernul Tăriceanu a fost scurtă, de aproximativ 9 luni, între august 2005 şi iunie 2006. În acest timp s-a ocupat de coordonarea activităţilor din domeniul economic.Pogea a făcut parte şi din Comisia Naţională de Strategie a Alianţei D.A. În partid, a fost şi preşedinte al PD HunedoaraDin 2001, Pogea este director general la SC Marmosim SA, firma colegului de partid Adriean Videanu. Gheorghe Pogea a terminat Institutul Politehnic Bucureşti şi şi-a luat doctoratul în ştiinta şi tehnologia materialelor. S-a născut la 21 decembrie 1955 şi a colaborat cu Adriean Videanu cât timp a fost primarul Capitalei.

marți, 16 decembrie 2008

COD VERDE

EVIDENT ca sustin si promovez VERDE !

Douăzeci şi cinci de sfaturi ecologice
Oricine poate proteja natura. Da! Nu este o glumă. Şi tu poţi face acest lucru! Deşi nouă ni se par nişte lucruri lipsite de importanţă şi tu poţi să le faci, ca să salvezi natura. Iată câteva sfaturi în acest sens. Mult succes în realizarea lor!
1. După ce ai mâncat, în loc să speli imediat vasele, curăţă-le de resturi şi abia apoi le pui sub un jet de apă!
2. Atunci când mergi la cumpărături, nu mai folosi plase de plastic şi ia una de pânză!
Plasticul este făcut din petrol – o resursă naturală limitată. Pungile făcute din acest material dispar în aproximativ 30 de ani!
3. Dacă ai un animal de companie, nu îi cumpăra un bol de plastic, ia-i unul din ceramică sau din metal!
4. De fiecare dată când pleci din cameră, stinge lumina. Tone de dioxid de carbon nu vor mai fi emise în atmosferă!
5. Nu regla temperatura în cameră mai mică de 250C vara şi mai mare de 200C iarna. Natura îţi va mulţumi pentru asta!
6. Dacă eşti copil sau chiar şi adult poţi să reduci orele de uitat la televizor şi ieşi afară. Aici poţi să te joci în natură, fără ca cineva să te deranjeze!
7. Sunt foarte multe lucruri care au nevoie de baterii pentru a funcţiona. Atunci când ele nu mai merg, nu le arunca. În marile magazine există cutii speciale pentru baterii uzate!
8. Televizorul, calculatorul, DVD-player-ul şi toate celelalte obiecte de uz casnic consumă 15% curent electric când sunt închise. Când sunt scoase din priză, acest lucru nu se mai întâmplă. După ce le foloseşti, scoate-le din priză, având grijă să nu pierzi anumite date importante stocate!
9. Ce-ar fi dacă nu ai mai folosi maşina pentru drumurile scurte? Sigur, acest lucru nu ţi-ar fi pe plac, dar totuşi ai o alternativă: mijloacele de transport în comun. Ai economisi multă energie şi natura ar fi salvată puţin!
10. Pentru a putea urma sfatul anterior ar fi bine să faci şi câteva economii, pe care le realizezi dacă nu mai cumperi atâtea lucruri ce nu-ţi sunt atât de trebuincioase!
11. Oferă-te voluntar în campaniile de strângere de deşeuri!
12. Plantează în curtea casei tale sau în faţa blocului un copac cu frunze căzătoare. Dacă stai la curte, aşează-l în partea de sud, căci vara, frunzele lui te vor feri de căldura soarelui, iar iarna, lumina va pătrunde în camera ta şi o va încălzi!
13. Fă duşuri scurte!
14. Trage draperiile pentru a nu lăsa, vara, căldura de afară să intre în casă şi iarna să nu laşi căldura din casă să se risipească!
15. Pachetul de la şcoală sau de la serviciu ai putea să-l împachetezi într-un şerveţel de pânză, în loc de unul de hârtie!
16. Închide apa în timp ce te speli pe dinţi!
17. Nu lucra foarte mult la calculator. Încercaţi să găsiţi informaţiile din cărţi. Cu prietenii întâlneşte-te în parc. Mult mai distractiv şi mai educativ!
18. Atunci când trebuie să cumperi câte ceva, uită-te să vezi unde este fabricat. Încearcă să cumperi numai lucruri făcute în România, ba chiar numai în regiunea în care locuieşti. Maşinile care transportă aceste produse pe pieţele de desfacere consumă o cantitate mare de combustibil şi poluează foarte mult!
19. În timpul verii porneşte ventilatoarele, nu aparatul de aer condiţionat!
20. Pune-ţi biroul lângă o fereastră, ca să beneficiezi cât mai mult timp de lumina naturală, nu cea a unei lămpi. Vei economisi o mulţime de energie!
21. Nu mai arunca la întâmplare, chiar şi în oraş, unde crezi că cei de la salubritate fac curăţenie. Consideră că le dai şi lor o pauză şi, în plus, salvezi natura!
22. Foloseşte gazul petrolier lichefiat pentru maşina ta, pentru că el produce mai puţină poluare decât benzina obişnuită!
23. Fă multă mişcare în natură, în loc să mergi la sală, unde aparatele consumă mult combustibil sau energie electrică!
24. Nu fii egoist. Împărtăşeşte aceste sfaturi familiei şi prietenilor tăi. Sigur vor fi impresionaţi şi le vor respecta, măcar o parte din ele!
25. Încercaţi să respectaţi aceste sfaturi şi vă veţi simţi chiar şi voi mai bine!
Pământul este singura noastră planetă. Şi de noi depinde menţinerea vieţii într-un mediu curat. Poluând mediul, facem să dispară ce este mai scump pe Terra, adică VIAŢA!
Ştiaţi că…?
• O maşină obişnuită produce într-un an 3 tone de CO2, care se evaporă în atmosferă.
• O cutie de aluminiu dispare natural în 100 de ani.
• Cojile de banane şi cotoarele de mere dispar în doi ani! PUNE-LE LA COŞUL DE GUNOI
• Pungile de plastic dispar în aproape 30 de ani!
• Sticlele de plastic nu se biodegradează complet niciodată!
• Dacă o familie obişnuită ar recicla toate recipientele din sticlă folosite timp de un an, energia economisită ar putea alimenta televizorul lor timp de aproape 100 de ore!

luni, 15 decembrie 2008

Emil Boc este noul premier desemnat de Traian Băsescu

Preşedintele Traian Băsescu a anunţat că Emil Boc este noul premier desemnat pentru funcţia de premier, după retragerea lui Theodor Stolojan din această poziţie. Preşedintele nu a dorit să explice motivele retragerii lui Theodor Stolojan, precizând că liderul PD-L este singurul care poate da explicaţii în acest sens. Şeful statului a admis totuşi că este "puţin trist" în urma deciziei lui Stolojan şi a recunoscut că nu are un echivalent pentru el în PD-L din punctul de vedere al experienţei şi al credibilităţii. Emil Boc a fost ales pentru că este preşedintele PD-L şi pentru că democrat-liberalii au cele mai multe mandate în Parlament, a spus şeful statului. Traian Băsescu va semna astăzi decretele privind anularea desemnării lui Theodor Stolojan ca premier şi cel prin care aceasă funcţie îi va reveni lui Emil Boc. În jurul prânzului, candidatul desemnat de preşedinte pentru funcţia de premier, Theodor Stolojan, a anunţat că renunţă la această funcţie.
Sursa: NewsIn

Emil Boc, cel mai tânăr prim-ministru de după 1990
Emil Boc s-a născut pe 6 septembrie 1966 în comuna Răchitele din judeţul Cluj. Este căsătorit din iulie 1994 cu Oana Boc şi are două fete, Cezara şi Patricia. Soţia lui este lector universitar la catedra de lingvistică generală şi semiotică a Facultăţii de Litere din cadrul Universităţii "Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca.Emil Boc a absolvit Facultatea de Istorie şi Filosofie şi pe cea de Drept. A fost profesor, asistent universitar, iar în 1996 a intrat în Baroul Cluj. Din 2000 este deputat de Cluj din partea Partidului Democrat. A devenit foarte cunoscut publicului, după o căzătură de la înalţime, în direct, într-o emisiune de televiziune.În urma alegerilor locale din 2004 a fost ales primar al Municipiului Cluj-Napoca. Pe 25 iunie 2005 este preşedinte al Partidului Democrat, după ce timp de jumătate de an ocupase funcţia de interimar.
Stagii de pregătire şi burse în străinătate:
ianuarie 1992 - iulie 1992 - bursa la Universitatea din Nottingham, Anglia, în domeniul ştiinţelor socio-psihologice;februarie 1994 - iunie 1994 - visiting scholar la Universitatea din Pittsburgh, S.U.A. (ştiinţe politice şi administraţie publică)ianuarie - aprilie 1996 - visiting scholar la University of Virginia, Charlottesville, S.U.A. (ştiinţe politice şi administraţie publiă);februarie - martie 1997 - bursa Tempus la Universite Libre de Bruxellesfebruarie - martie 1998 - visiting scholar la Michigan State University, East Lancing, în cadrul Programului "Michigan Political Leadership", "Transylvania Political Leadership Program";aprilie - mai 1999 bursa Tempus la Universite Libre de Bruxelles.
Experienţă profesională:
Post actual: Conferenţiar univeristar La Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administraţie Publică şi la Facultatea de Drept din cadrul Universităţii "Babes-Bolyai", Cluj-Napoca2000 - Doctor în ştiinţe politice şi filosofie politică (Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca)Doctorand în drept constituţional şi instituţii politice. Membru al Asociaţiei Americane de Ştiinţe politice din 1994 şi al Societăţii Române de Ştiinţe Politice din 1999.Avocat - Baroul Cluj începând din 1996Activitate politică: 2004 - Primarul municipiului Cluj-Napoca2003 - Vicepreşedinte al Comisiei de Revizuire a Constituţiei2003 - Preşedinte executiv al Partidului Democrat2003 - Lider al Grupului parlamentar PD din Camera Deputaţilor2001 - Vicepreşedinte al Comisiei Juridice din Camera Deputaţilor2000 - Deputat2000 - Preşedinte al BPJ Cluj
Sursa: Realitatea.net

Stolojan a anunţat că se retrage din funcţia de premier

Liderul PD-L Theodor Stolojan a anunţat că se retrage din funcţia de premier pentru a lăsa loc preşedinţilor celor două partide care au semnat Parteneriatul pentru România să ocupe funcţiile de premier şi preşedinte al Senatului. "Am luat hotărârea să depun mandatul de prim-ministru desemnat la preşedintele României", a declarat astăzi Theodor Stolojan. El a precizat că Traian Băsescu va decide cine este cel mai potrivit să fie premier în locul său. "Cei doi preşedinţi care au semnat Parteneriatul pentru România trebuie să îşi asume realizarea acestui parteneriat prin cele mai importante funcţii în stat, cea ce premier şi cea de preşedinte al Senatului", a declarat Stolojan. "Doresc ca prin acest gest al meu să dau o speranţă generaţiei tinere de politicieni care să intre în politică la nivelurile de vârf", a conchis liderul democrat-liberal. Săptămâna trecută, preşedintele Traian Băsescu l-a desemnat candidat pentru funcţia de prim-ministru pe Theodor Stolojan.
Sursa: Realitatea.net
http://www.realitatea.net/#

duminică, 14 decembrie 2008

PROTOCOL DE CONSTITUIRE A COALITIEI PENTRU ASIGURAREA GUVERNARII

Iata si continutul documentului care prevede cateva principii (pentru ca program de guvernare este prea mult spus) asupra carora PSD si PD-L au cazut de acord:
PARTENERIAT PENTRU ROMÂNIA 2008 - 2012
Având în vedere:
> Faptul ca în urma alegerilor parlamentare din data de 30 noiembrie 2008 Partidul Democrat-Liberal a obtinut cele mai multe mandate parlamentare iar Alianta Politica PSD+PC a obtinut majoritatea voturilor valabil exprimate, dar niciun partid politic nu a obtinut majoritatea absoluta în Parlament,
> Responsabilitatea ce revine factorilor politici din România în aceasta perioada dificila, de criza economica pe plan european si mondial, precum si responsabilitatea în fata electoratului care a acordat cel mai mare numar de voturi celor doua formatiuni politice,
> Necesitatea asigurarii unei majoritati parlamentare solide, capabila sa sustina un Guvern puternic, care sa adopte masurile necesare în vederea:• asigurarii stabilitatii macroeconomice a României în contextul unui climat economic european si mondial dificil • limitarii efectelor crizei economice• continuarii reformelor pentru modernizarea României în scopul afirmarii ei în cadrul sistemelor politico-economice consolidate ale lumii• pastrarii locurilor de munca, reducerii saraciei si asigurarii stabilitatii veniturilor pentru o parte cât mai larga a populatiei• promovarea intereselor si consolidarea rolului si statutului României în structurile politico-administrative si de securitate ale UE si NATO si respectiv, in ansamblul relatiilor internationale
> Prevederile art.103 alin.(3) din Constitutia României, conform carora „programul si lista Guvernului se dezbat de Camera Deputatilor si de Senat, în sedinta comuna. Parlamentul acorda încredere Guvernului cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor”;
> Prevederile art.36 din Legea partidelor politice nr.14/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, conform carora „Daca nici unul dintre partidele politice participante la scrutin nu a obtinut majoritatea absoluta în Parlament, partidele politice cu reprezentare parlamentara pot constitui coalitii pentru asigurarea guvernarii. Coalitiile nu sunt supuse înregistrarii, iar protocolul de constituire va cuprinde numai dispozitii privind asigurarea guvernarii si a sprijinului parlamentar.”
Cele doua formatiuni politice convin urmatoarele:
Art.1 - Se constituie Coalitia “Parteneriatul pentru România”, formata din PD-L si Alianta Politica PSD+PC, având ca scop, conform legii, asigurarea guvernarii si a sprijinului parlamentar corespunzator.
Art.2 - Cooperarea dintre cele doua parti are la baza principiul asumarii în comun a guvernarii, printr-o colaborare la nivel parlamentar, guvernamental si local, conform prevederilor constitutionale, legale si ale prezentului Protocol.
Art.3 - Partile îsi respecta identitatea ideologica si doctrinara, precum si apartenenta la familiile lor politice europene.
Art.4 – Obiectivele guvernarii pe care se construieste cooperarea dintre cele doua partide sunt urmatoarele:1. Asigurarea unui climat economic de stabilitate, în contextul crizei economice globale 2. Protejarea locurilor de munca, prioritate a perioadei urmatoare, precum si crearea de noi locuri de munca, inclusiv în mediul rural 3. Protejarea si cresterea graduala a puterii de cumparare a populatiei 4. Asigurarea unui sistem fiscal echitabil prin mentinerea cotei existente de 16% si acordarea de compensatii si deduceri fiscale pentru persoanele cu venituri mici precum si reducerea numarului de taxe si impozite5. Adoptarea unui regim riguros de cheltuire a banului public si trecerea la elaborarea bugetului de stat în sistem multianual 6. Asigurarea resurselor financiare necesare sustinerii sistemului pensiilor de stat, inclusiv prin cuprinderea în aceasta categorie a pensiilor din agricultura, avându-se în vedere principiile contributivitatii si solidaritatii 7. Continuarea procesului de reforma în domeniul justitiei in vederea garantarii independentei acesteia, neimplicarii politicului în actul de justitie si asigurarii accesului egal al tuturor cetatenilor la justitie 8. Descentralizarea, inclusiv financiara, a administratiei publice prin delimitarea clara a competentelor, pe principii europene, în scopul cresterii autonomiei administrative cu respectarea principiului subsidiaritatii 9. Asigurarea unui cadru normativ si institutional stabil în scopul stimularii activitatii IMM-urilor si asigurarii unui mediu de afaceri predictibil 10. Sprijinirea, prin masuri concrete, a agriculturii, inclusiv prin acordarea de subventii si reabilitarea sistemului national de irigatii 11. Realizarea unui ritm înalt de absorbtie a fondurilor europene si asigurarea resurselor financiare necesare pentru cofinantarea proiectelor realizate cu acestea 12. Realizarea Programului National pentru construirea de locuinte sociale si pentru tineri 13. Dinamizarea si simplificarea administratiei publice prin reformarea structurilor administrative si reducerea birocratiei14. Dezvoltarea într-un ritm foarte rapid a sistemului de infrastructura din România, îndeosebi a celei rutiere si feroviare, inclusiv pentru orasele mici si mediul rural 15. Asigurarea securitatii energetice a României si a cetatenilor sai, inclusiv prin promovarea tehnologiilor ecologice alternative 16. Reforma în domeniul educatiei, având la baza ridicarea nivelului de performanta a sistemului educational si asigurarea unor venituri decente pentru cei care îsi desfasoara activitatea în cadrul acestui sistem, in conformitate cu prevederile Pactului pentru Educatie 17. Reforma în domeniul sanitar, având la baza necesitatea asigurarii calitatii serviciilor pentru toti beneficiarii sistemului de asigurari de sanatate din România 18. Cresterea alocatiilor pentru copii 19. Dezvoltarea durabila si reducerea decalajelor între dezvoltarea marilor si micilor orase precum si între zonele rurale si cele urbane dezvoltate20. Asigurarea conditiilor necesare în domeniul cercetarii stiintifice si tehnice în vederea afirmarii activitatii de creatie si inovare, dezvoltarii unor tehnologii autohtone avansate, cresterii competitivitatii produselor românesti 21. Relansarea turismului si a sportului ca domenii de importanta nationala22. Adoptarea legii privind sistemul unitar de salarizare a persoanelor platite de la bugetul statului23. Cresterea eficientei activitatii parlamentare si consolidarea credibilitatii acestei institutii fundamentale a democratiei 24. Continuarea reformei sistemului electoral25. Consolidarea rolului si statutului României în UE ca stat activ si implicat, capabil sa îsi promoveze interesele în strânsa cooperare cu partenerii sai europeni, ca al saptelea stat ca marime al UE
Art.5 - Mecanismul de functionare a Coalitiei de guvernare se asigura prin cooperarea pe plan politic, guvernamental, parlamentar si la nivel local.
Art.6 - Partile vor elabora, în termen de 3 zile de la semnarea prezentului Protocol, Programul de guvernare care va cuprinde si masurile anticriza, ce va fi adoptat în maxim 2 zile de forurile statutare ale celor doua parti.
Art.7 - Partile semnatare ale prezentului protocol vor avea candidati proprii la functia de Presedinte al României, în alegerile prezidentiale ce vor avea loc în cursul anului 2009.
Art.8 - (1) Prezentul Protocol este valabil pe durata mandatului Parlamentului ales la alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2008 (2008 - 2012).(2) Prezentul Protocol intra în vigoare dupa semnarea sa de catre Presedintii celor doua parti, sub conditia adoptarii ulterioare de catre parti a Programului de guvernare.(3) Încetarea prezentului Protocol are loc în urmatoarele situatii:1. la expirarea duratei prevazute la alin (1)2. prin conventia partilor3. prin încalcarea, de catre o parte, a prevederilor prezentului Protocol, a Programului de guvernare prevazut la art.6. si a altor întelegeri ulterioare, constatata în cadrul BPCC.
Presedinte, Mircea Geoana Presedinte, Emil Boc
__________________________________________________

Potrivit protocolului, obiectivele guvernarii sunt stabilirea unui climat economic de stabilitate, protejarea locurilor de munca, protejarea si cresterea puterii de cumparare, un sistem fiscal echitabil, mentinerea cotei unice, instaurarea unui regim riguros de cheltuire a banului public, continuarea reformei în Justitie, descentrarea administratiei publice, inclusiv cea financiara si stimularea activitatii IMM-urilor.
"Parteneriatul pentru România" mai prevede ca PSD si PDL vor elabora, în termen de 3 zile de la semnare, Programul de guvernare, cu masurile anticriza, ce va fi adoptat în maxim 2 zile de forurile statutare ale celor doua parti si ca cele doua formatiuni vor avea candidati proprii la Presedintia României.

Cabinetul PSD/PD-L, va avea 19 ministere si patru posturi de ministru delegat

Parteneriatul PDL - PSD pentru România a fost semnat, duminica dupa-amiaza, de catre liderii celor doua formatiuni, Emil Boc si Mircea Geoana.La ceremonia de semnare au participat si membrii ai conducerii celor doua formatiuni.Parteneriatul pentru România prevede ca PSD si PDL vor elabora, in termen de 3 zile de la semnare, Programul de guvernare, cu masurile anticriza, ce va fi adoptat in maxim 2 zile de forurile statutare ale celor doua parti si ca cele doua formatiuni vor avea candidati proprii la Presedintia României. Articolul 1 al documentului arata ca "se constituie Coalitia «Parteneriatul pentru România», formata din PD-L si Alianta Politica PSD&PC, având ca scop, conform legii, asigurarea guvernarii si a sprijinului parlamentar corespunzator". Parteneriatul pentru România prezinta mecanismul de functionare a Coalitiei de guvernare dintre PDL si PSD, care "se asigura prin cooperarea pe plan politic, guvernamental, parlamentar si la nivel local". " Partile vor elabora, in termen de 3 zile de la semnarea prezentului Protocol, Programul de guvernare care va cuprinde si masurile anticriza, ce va fi adoptat in maxim 2 zile de forurile statutare ale celor doua parti", se arata in document. Un alt punct al parteneriatului mentioneaza ca "partile semnatare ale prezentului protocol vor avea candidati proprii la functia de Presedinte al României, in alegerile prezidentiale ce vor avea loc in cursul anului 2009". Prezentul Protocol este valabil pe durata mandatului Parlamentului ales la alegerile parlamentare din 30 noiembrie 2008 (2008 - 2012) si intra in vigoare dupa semnarea sa de catre presedintii celor doua parti, sub conditia adoptarii ulterioare de catre parti a Programului de guvernare.Incetarea Protocolului are loc in urmatoarele situatii: la expirarea duratei prevazute la alin (1); prin conventia partilor; prin incalcarea, de catre o parte, a prevederilor prezentului Protocol, a Programului de guvernare prevazut la art.6. si a altor intelegeri ulterioare, constatata in cadrul BPCC. Cooperarea dintre cele doua parti are la baza principiul asumarii in comun a guvernarii, printr-o colaborare la nivel parlamentar, guvernamental si local, conform prevederilor constitutionale, legale si ale Protocolului, partile respectându-si identitatea ideologica si doctrinara, precum si apartenenta la familiile lor politice europene.Parteneriatul mentioneaza ca obiectivele guvernarii pe care se construieste cooperarea dintre cele doua partide sunt urmatoarele: asigurarea unui climat economic de stabilitate, in contextul crizei economice globale, protejarea locurilor de munca, prioritate a perioadei urmatoare, precum si crearea de noi locuri de munca, inclusiv in mediul rural, protejarea si cresterea graduala a puterii de cumparare a populatiei, asigurarea unui sistem fiscal echitabil prin mentinerea cotei existente de 16% si acordarea de compensatii si deduceri fiscale pentru persoanele cu venituri mici precum si reducerea numarului de taxe si impozite; adoptarea unui regim riguros de cheltuire a banului public si trecerea la elaborarea bugetului de stat in sistem multianual; asigurarea resurselor financiare necesare sustinerii sistemului pensiilor de stat, inclusiv prin cuprinderea in aceasta categorie a pensiilor din agricultura, avându-se in vedere principiile contributivitatii si solidaritatii; continuarea procesului de reforma in domeniul justitiei in vederea garantarii independentei acesteia, neimplicarii politicului in actul de justitie si asigurarii accesului egal al tuturor cetatenilor la justitie; descentralizarea, inclusiv financiara, a administratiei publice prin delimitarea clara a competentelor, pe principii europene, in scopul cresterii autonomiei administrative cu respectarea principiului subsidiaritatii In plus se mai prevede: asigurarea unui cadru normativ si institutional stabil in scopul stimularii activitatii IMM-urilor si asigurarii unui mediu de afaceri predictibil; sprijinirea, prin masuri concrete, a agriculturii, inclusiv prin acordarea de subventii si reabilitarea sistemului national de irigatii; realizarea unui ritm inalt de absorbtie a fondurilor europene si asigurarea resurselor financiare necesare pentru cofinantarea proiectelor realizate cu acestea ; realizarea Programului National pentru construirea de locuinte sociale si pentru tineri; dinamizarea si simplificarea administratiei publice prin reformarea structurilor administrative si reducerea birocratiei; dezvoltarea intr-un ritm foarte rapid a sistemului de infrastructura din România, indeosebi a celei rutiere si feroviare, inclusiv pentru orasele mici si mediul rural; asigurarea securitatii energetice a României si a cetatenilor sai, inclusiv prin promovarea tehnologiilor ecologice alternative;reforma in domeniul educatiei, având la baza ridicarea nivelului de performanta a sistemului educational si asigurarea unor venituri decente pentru cei care isi desfasoara activitatea in cadrul acestui sistem, in conformitate cu prevederile Pactului pentru Educatie reforma in domeniul sanitar, având la baza necesitatea asigurarii calitatii serviciilor pentru toti beneficiarii sistemului de asigurari de sanatate din România; cresterea alocatiilor pentru copii; dezvoltarea durabila si reducerea decalajelor intre dezvoltarea marilor si micilor orase precum si intre zonele rurale si cele urbane dezvoltate; asigurarea conditiilor necesare in domeniul cercetarii stiintifice si tehnice in vederea afirmarii activitatii de creatie si inovare, dezvoltarii unor tehnologii autohtone avansate, cresterii competitivitatii produselor românesti; relansarea turismului si a sportului ca domenii de importanta nationala; adoptarea legii privind sistemul unitar de salarizare a persoanelor platite de la bugetul statului; cresterea eficientei activitatii parlamentare si consolidarea credibilitatii acestei institutii fundamentale a democratiei; continuarea reformei sistemului electoral; consolidarea rolului si statutului României in UE ca stat activ si implicat, capabil sa isi promoveze interesele in strânsa cooperare cu partenerii sai europeni, ca al saptelea stat ca marime al UE.

19 ministere si patru posturi de ministru delegat
Guvernul PDL-PSD va avea 23 de portofolii ministeriale, dintre care patru de ministru delegat, carora li se vor adauga postul de premier si un post de vicepremier, potrivit anexei la Regulamentul de functionare a coalitiei celor doua formatiuni.Astfel, Guvernul va avea posturile de ministru delegat pentru buget, ministru delegat pentu uactivitatea de cercetare, ministru delegat pentru reforma administrativa si ministru delegat pentru relatia cu Parlamentul.Noul Cabinet va avea 19 ministere, respectiv Ministerul Finantelor Publice, Ministerul Energiei, Industriei si Resurselor, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, Ministerul Agriculturii, (Padurilor) si Dezvoltarii Rurale, Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii, Ministerul Sanatatii, Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Ministerul Imfrastructurii si Transporturilor, Ministerul Administratiei si Internelor, Ministerul Mediului (si Padurilor), Ministerul Tineretului si Sportului, Ministerul Turismului, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Culturii, Cultelor si Patrimoniului National, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei, Ministerul Comertului, IMM-urilor si Mediului de Afaceri, Ministerul Justitiei si Reformei Legislative, Ministerul pentru Afaceri Europene.
Dintre cele 23 de portofolii, PSD va avea unul in plus fata de PDL. PSD si PDL au stabilit, prin "Regulamentul privind functionarea colitiei la nivel central si local", modalitatea de constituire si functionare a Guvernului. Astfel, potrivit documentului citat, Executivul va cuprinde un post de vice-prim-ministru care va reveni partii care nu detine functia de prim-ministru. Partea care nu detine functia de prim-ministru are drept de prima optiune pentru una dintre celelalte functii de membru al Guvernului, se mai arata in document. Potrivit documentului citat, repartizarea celorlalte functii de membru al Guvernului se va face in sistem paritar, fiecare parte alegând pe rând câte doua dintre celelalte functii astfel incât numarul ministrilor ce revine fiecareia dintre cele doua parti sa fie egal. Conform principiului ministerelor monocolore, functiile politice din cadrul unui minister sau alta structura a administratiei publice centrale revin aceleiasi parti, se mai arata in document.Totodata, documentul prevede ca, pe cale de exceptie, la fiecare minister va fi numit un secretar de stat din partea celeilalte parti.Repartizarea functiilor de secretar de stat, subsecretar de stat si asimilatii acestora, precum si a altor functii de conducere din cadrul structurilor aflate in subordinea ori coordonarea Guvernului sau ministerelor, se va face in sistem paritar, pe baza principiilor profesionalismului, competentei si integritatii morale in conditiile legii, se mai arata in document.Acesta prevede ca Secretariatul General al Guvernului va fi condus de un secretar general desemnat de partea careia i-a revenit functia de prim-ministru si de un secretar general adjunct, desemnat de partea careia i-a revenit functia de viceprim-ministru.
Regulament PDL-PSD: Premierul propune revocarea unui ministru dupa informarea conducerii coalitiei
Primul-ministru poate propune motivat revocarea unui ministru numai dupa consultarea conducerii celeilalte parti si cu informarea in aceleasi conditii a Biroul Politic Coordonator Central (BPCC), prevede "Regulamentul privind functionarea colitiei la nivel central si local", stabilit de PSD si PDL.In documentul citat se arata ca primul-ministru poate propune numirea unui ministru pe baza propunerii forurilor statutare competente ale partii careia ii revine ministerul in cauza, potrivit "Regulamentul privind functionarea colitiei la nivel central si local".Numirile in functie la nivel guvernamental se fac numai in baza propunerilor forurilor competente statutare ale celor doua parti, avându-se in vedere metoda de repartizare convenita (paritara - n.r.), se mai arata in documentul citat.Totodata, in document se precizeaza ca revocarile din functie la nivel guvernamental se fac numai dupa consultarea prelabila a conducerii celeilalte parti si cu informarea, in aceleasi conditii, a Biroul Politic Coordonator Central (BPCC).Propunerile de revocare in cazul functiilor la nivel guvernamental se fac de catre ministrii de resort sau de catre partea ce a formulat propunerea de numire, se mai arata in "Regulamentul privind functionarea colitiei la nivel central si local".
Guvernul Stolojan va trebui să recurgă la măsuri lipsite de popularitate
Economistul Theodor Stolojan, insărcinat cu formarea viitorului guvern al României, va trebui să adopte măsuri lipsite de popularitate pentru a menţine sub control deficitul bugetar, in contextul in care se conturează riscul unei crize economice, comentează AFP.Cunoscut pentru rigoarea sa, Theodor Stolojan, care a lucrat la Banca Mondială in anii 1990, nu a rezistat tentaţiei populismului in campania electorală din 30 noiembrie, promiţând creşterea salariilor şi pensiilor. "Dar, după alegeri, toate aceste promisiuni trebuie abandonate, fiind exclusă posibilitatea creşterilor salariale in sectorul public", este de părere economistul şi fostul bancher Bogdan Baltazar. Aceasta este o veste proastă pentru sindicatele care ameninţă cu acţiuni de protest. "Guvernul va trebui să se aştepte la mişcări de protest dacă nu işi respectă promisiunile", avertizează liderul sindicatului funcţionarilor, Vasile Marica. După multiplicarea "cadourilor electorale" in ultimele luni, in contextul in care România avea o creştere economică de nouă la sută, Guvernul liberal a fost nevoit să admită că are dificultăţi la constituirea fondurilor pentru plata salariilor şi pensiilor. Deficitul public, stabilit la 2,3 la sută in 2008, a atins deja 3 la sută in primele 11 luni şi riscă să ajungă la 4 la sută pănă la sfârşitul anului. Theodor Stolojan a anunţat că prima sarcină a viitorului guvern, ce urmează să fie investit la 22 decembrie, va fi elaborarea unui nou proiect de buget pentru 2009, in contextul degradării situaţiei economice.Un prim proiect, depus la Parlament de Guvernul actual, fixează o creştere de 6 la sută, deşi analiştii sunt de părere că o creştere de 2-3 la sută trebuie considerată optimistă.Analiştii subliniză importanţa cooperării strânse intre premier şi guvernatorul (BNR), Mugur Isărescu, care de multe ori a fost singurul care a pledat pentru politici fiscale şi monetare de austeritate. Şi in timp ce România riscă să fie afectată de scăderea fluxurilor de capital, mulţi economişti cred că noul guvern va trebui să apeleze la Fondul Monetar Internaţional şi la Banca Mondială.